Vrede forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En bra aoe rotation

3 posters

Gå ner

En bra aoe rotation Empty En bra aoe rotation

Inlägg  Magied fre apr 24, 2009 6:25 pm

Vad kör ni för rotation på aoe? jag läste lite på elitistjerks och där stod det om en aoe rotation som krossar, testade den i naxx 25 man, och låg o pendla mellan 2a till 1a plats på overall (tidigare låg jag runt 6e plats)

Rotationen är ganska simpel, man castar 2 olika ranks med flamestrike (rank 9 och Cool och sen blizzard, tills den första flamestriken har slutat, eller är nära på att sluta ticka

Varför är detta bra då? Jo, rankerna stackar med varann! medan både rank 9 och 8 tickar, tickar dom samtidigt, och under tiden dom tickar så toppar man med en blizzard.

Jag säger inte att detta måste vara den ultimata, men den är iaf riktigt bra.
fyll på med idéer, eller egna rotations Smile

Magied

Antal inlägg : 13
Registration date : 09-03-15

Till överst på sidan Gå ner

En bra aoe rotation Empty Sv: En bra aoe rotation

Inlägg  Lordeath fre apr 24, 2009 6:48 pm

Själv kör jag mina aoe rotations så här..
Om det är en större grupp med aoe mobs: Living bomb på moben med högst hp. Flamestrike-blizzard-blizzard... osv tills mobsen e döda.
Mot mindre grupper kör jag antingen bara blizzard eller flamestrike-blizzard-blizzard.
Med denna rotation brukar jag får hyffsad bra dps med Razz
Jag tror denna rotation är bättre än den du nämner eftersom det tar ett tag att få upp dps om man skall kasta 2 st flamestrikes. Men "min" rotation kanske inte är lika bra nu eftersom man missar talentsen på frost som ökar frost dmg med 6% och critical strike dmg bonus med 100% ifall man skall köra fire/arcane som verkar vara bättre än FFB spec atm.

Vi får testa i ulduar 25 eller naxx 25 och se vilken som är bäst sen Cool

Lordeath

Antal inlägg : 8
Registration date : 09-03-24

Inlägg  Magied fre apr 24, 2009 7:00 pm

jag testade köra me living bomb på nåra packs, men då gjorde jag lite lägre dps än med den rotation jag nämnde. men som du sa, på mobs som dör lätt så är 2 flamestrikes för mkt, på dom kör jag bara en flamestrike.

Mer detaljerad info kan man säkert hitta på elitistjerks.com, där finns nåra riktiga mattefreaks och nördar Razz

Magied

Antal inlägg : 13
Registration date : 09-03-15

Inlägg  Hiroll fre maj 01, 2009 6:12 am

Som arcane så är saken biff, pom-flamestrike följt av blizzard Smile

Hiroll

Antal inlägg : 3
Registration date : 09-04-23